Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Σχετικά με παραβιάσεις του πλαισίου για τους διοικητικούς υπαλλήλους

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού
Πανεπιστημίου Αθηνών
Μέλος της Ο.Δ.Π.Τ.Ε.
Πανεπιστημίου 30
e-mail: sdpekpa@gmail.com
http://sdpekpa.blogspot.gr/

Αθήνα, 4/11/2015
αρ.πρωτ : 1571


Μετά από καταγγελίες που αφορούν παραβίαση των ισχυουσών διατάξεων σε σχέση με τους διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και λόγω παρεξηγήσεων που έχουν παραμείνει από την προηγούμενη κατάσταση πολλών εξ ημών ως συμβασιούχων (και τότε υπαγόμενων στον εκάστοτε επιστημονικό υπεύθυνο), διευκρινίζουμε τα εξής:
Οι εργαζόμενοι που ανήκουν στον κλάδο του διοικητικού προσωπικού, όποια ειδικότητα κι αν έχουν και σε όποιο χώρο και να απασχολούνται, υπάγονται στη διοικητική ιεραρχία του κλάδου των διοικητικών υπαλλήλων. Ο προϊστάμενός τους δηλαδή είναι επίσης διοικητικός υπάλληλος. Σε καμιά περίπτωση δεν υπάγονται σε μέλη ΔΕΠ, όποια ιδιότητα κι αν αυτά έχουν (Πρόεδροι Τμημάτων, Διευθυντές ΠΜΣ, Τομέων, Εργαστηρίων, Κλινικών, κ.α.).
Ο έλεγχος της τήρησης των υποχρεώσεων των διοικητικών υπαλλήλων είναι αρμοδιότητα του –διοικητικού- προϊσταμένου τους. Η διασφάλιση των δικαιωμάτων μας έναντι παραβιάσεων από αναρμόδιους παράγοντες είναι επίσης ευθύνη του –διοικητικού- προϊσταμένου.
Κατά συνέπεια, ζητήματα που αφορούν τους διοικητικούς υπαλλήλους ρυθμίζονται από διοικητικούς προϊσταμένους. Δε νοείται καμιά παραχώρηση της αρμοδιότητας αυτής σε αναρμόδιους παράγοντες.
Η ενημέρωση και η συνεννόηση με τους Διευθυντές μέλη ΔΕΠ της υπηρεσίας στην οποία ανήκουμε για ζητήματα που μας αφορούν (π.χ. κανονικές, γονικές, κ.α. άδειες) προς όφελος της υπηρεσίας για την αναπροσαρμογή του προγράμματος λειτουργίας αυτής, είναι απαραίτητη. Η κατά συρροή όμως παρέμβαση, σε μεμονωμένες περιπτώσεις, στον προγραμματισμό της εργασιακής, προσωπικής και οικογενειακής ζωής των διοικητικών υπαλλήλων θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σε συνεργασία με τους διοικητικούς προϊσταμένους.
Υπενθυμίζουμε ότι, με βάση το νόμο 2817, άρθρο 13.3:
«Οι προϊστάμενοι των γραμματειών των τμημάτων και των σχολών, καθώς επίσης και της γραμματείας της συγκλήτου προΐστανται του προσωπικού των γραμματειών τους».
«Η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη των τομέων, Εργαστηρίων, Κλινικών και λοιπών λειτουργικών μονάδων του Τμήματος ανήκει στην ευθύνη του διοικητικού προσωπικού του Ιδρύματος. Το προσωπικό στο οποίο ανατίθεται η υποστήριξη αυτή τοποθετείται στις γραμματείες των οικείων τμημάτων […] ύστερα από γνώμη του ΔΣ του Τμήματος, είναι δε δυνατόν να κατανέμεται σε υπηρεσιακές μονάδες επιπέδου Γραφείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Οργανισμό […] Του ανωτέρω προσωπικού προΐσταται διοικητικά ο Γραμματέας του οικείου Τμήματος. Το προσωπικό αυτό είναι υπεύθυνο έναντι του αντίστοιχου Διευθυντή Τομέα ή Εργαστηρίου ή Κλινικής, κλπ, για την ομαλή […] λειτουργία του χώρου ευθύνης του".

Η έννοια της υπευθυνότητας που αναφέρεται παραπάνω και την οποία προφανώς φέρουμε για το έργο που παράγεται στον τομέα ευθύνης του εκάστοτε Διευθυντή μέλους ΔΕΠ δε συνεπάγεται σε καμία περίπτωση τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των διοικητικών προϊσταμένων σε αυτόν/ήν.
Σύμφωνα με την απόφαση της Συγκλήτου της 15ης/6/2012, στην οποία ως –άμεσοι- διοικητικοί προϊστάμενοι αναφέρονται οι –διοικητικοί υπάλληλοι- Διευθυντές Διευθύνσεων, Προϊστάμενοι Γραμματειών Τμημάτων, Προϊστάμενοι Βιβλιοθηκών) που υπάγονται στη Διεύθυνση Διοικητικού:
«Το διοικητικό προσωπικό (μόνιμοι, ΙΔΑΧ), τοποθετείται […] στις οργανικές μονάδες που προβλέπονται στον Οργανισμό του Πανεπιστημίου (Γενικές Διευθύνσεις, Γραμματείες, Γραμματείες Σχολών και Ακαδημαϊκών Τμημάτων), στις υπηρεσίες της Πανεπιστημιακής Λέσχης, στον ΕΛΚΕ, καθώς και στις λοιπές ανεξάρτητες διοικητικές μονάδες του Πανεπιστημίου […] Ο διοικητικός προϊστάμενος είναι υπεύθυνος για την τήρηση του ωραρίου και των καθηκόντων των υπαλλήλων. Υπεύθυνος για την τήρηση του έργου του διοικητικού προσωπικού κάθε κατηγορίας που είναι τοποθετημένο σε Τμήματα, Τομείς, Εργαστήρια, Κλινικές είναι ο προϊστάμενος της Γραμματείας σε συνεργασία με τον Πρόεδρο, Διευθυντή Τομέα, Εργαστηρίου ή Κλινικής, αντίστοιχα».
Οι Διευθυντές - μέλη ΔΕΠ- Τομέων, Εργαστηρίων, Κλινικών διατυπώνουν τις υπηρεσιακές ανάγκες της μονάδας. Υπεύθυνος όμως για τον ορισμό των καθηκόντων των υπαλλήλων είναι ο διοικητικός προϊστάμενος.
Αναφέρουμε ένα απλό παράδειγμα για την εφαρμογή όλων των παραπάνω: Τα έντυπα αδείας των μονίμων και των ΙΔΑΧ υπογράφονται, όπως αναφέρεται σε αυτά, από: τον «άμεσο» διοικητικό προϊστάμενο (της υπηρεσίας στην οποία ανήκουμε), τον «έμμεσο» (της Διεύθυνσης στην οποία ανήκουμε, σύμφωνα με τον Οργανισμό του Ιδρύματος) και το Διευθυντή της Διεύθυνσης Διοικητικού. Όλοι οι παραπάνω είναι μέλη του ίδιου κλάδου με εμάς, δηλαδή διοικητικοί υπάλληλοι.
Στην περίπτωση π.χ. εργαζομένων σε γραμματείες, άρα, υπογράφει ο/η Γραμματέας Τμήματος, ο/η Διευθυντής/τρια της Διεύθυνσης Σπουδών και ο/η Διευθυντής/τρια της Διεύθυνσης Διοικητικού.
Στην περίπτωση εργαζομένων σε τομείς, εργαστήρια, κλινικές, κ.α. ισχύει ακριβώς το ίδιο, καθώς υπάγονται στη Γραμματεία του αντίστοιχου Τμήματος και όχι στην επιμέρους μονάδα στην οποία απασχολούνται.

Σε καμία περίπτωση, δεν υπογράφουν, ούτε φέρουν την ευθύνη, μέλη ΔΕΠ που φέρουν την ιδιότητα του Διευθυντή της μονάδας στην οποία υπηρετούμε (π.χ. Πρόεδροι Τμημάτων, Διευθυντές ΠΜΣ, Τομέων, Εργαστηρίων, Κλινικών, κ.α.).

Η καλώς εννοούμενη συνεργασία με άλλους κλάδους εργαζομένων στο Ίδρυμα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών. Και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται η σημασία της. Οι μεμονωμένες περιπτώσεις παραβίασης αυτής της αναγκαίας για τη λειτουργία του Ιδρύματος συνθήκης εις βάρος των διοικητικών υπαλλήλων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους πρέπει να αντιμετωπίζονται. Δε νοείται «εύρυθμη λειτουργία» με παραβιάσεις στοιχειωδών αρχών που αφορούν τον κάθε κλάδο.

Για το Δ.Σ.

 Ο Πρόεδρος          Η Γ. Γραμματέας

Ζαχαρίας Τριγάζης    Μαρλέν Λογοθέτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου